Tuesday, June 14, 2011

The Copy And Paste Postings

THE COPY AND PASTE POSTINGS
Many reasons that the webmasters will “copy and paste” some articles/postings they would publish. There are ( I just mention three of them):
The first course because of time constraints, the latter due to the lack of creativity and the third is because the new learning to write / post.
1. Limitations of time it became the main reason people make a post with the copy and paste. Yet in fact not true because of time constraints and then we become people who always copy and paste in a post, no matter how busy you should "take time" to just write a few paragraphs to post on the blog / your website. So if indeed you want quality blog please copy and paste but must be modified, do not 100% copy and paste.
2. The lack of creativity I thought an impossibility, because humans are creatures of the most creative, one of your creative shape is copy and paste this. But, of course, would be more satisfying if you take a moment to think, to be creative, and to create a unique and interesting writing/posting. Copy and paste the unique and exciting perhaps but it's not your original idea. Say the idea was worth hundreds of dollars, surely you are not entitled to take it right? Who is entitled to take it? Of course, creative people who make those ideas originally.
3. Just learn to make the posting did not why do copy and paste, but I do not recommend for good. Not good for the health of your creativity. Copy and paste bit by bit you want to modify, after studying for so long will surely become proficient. Since we are given a reason for learning.
SOLUTION
Not good copy and paste the raw, modify, even if perhaps learn ideas in it and then you write and make writing more interesting, more detailed and easier to read than the first author. Copy and paste is easy, but if you think the person who first wrote it? They write with ideas, creativity, time and energy. Does your heart will trace them 100%?
A little of this information may be useful.

EDISI BAHASA INDONESIA
COPAS POSTING
Karena berbagai alasan orang kadang membuat jalan pintas untuk posting di website/blognya. Yakni dengan jalan copy dan paste. Yang pertama tentu saja karena keterbatasan waktu, yang kedua karena tidak adanya kreativitas dan yang ketiga adalah karena baru belajar membuat tulisan/posting.
1. Keterbatasan waktu memang menjadi sebab utama orang membuat posting dengan copy dan paste. Meskipun demikian sebenarnya tidak benar karena keterbatasan waktu lalu kita menjadi orang yang selalu copy dan paste dalam membuat posting, bagaimana pun sibuk seharusnya anda “meluangkan waktu” untuk sekedar membuat tulisan beberapa paragraph untuk posting di blog/website anda. Jadi bila memang blog anda ingin bermutu silahkan copy dan paste tetapi harus dimodifikasi, jangan 100% copy dan paste.
2. Tidak adanya kreativitas saya mengira sebuah kemustahilan, sebab manusia adalah makhluk yang paling kreatif, salah satu bentuk kreatif anda adalah copy dan paste ini. Akan tetapi tentu saja akan lebih memuaskan bila anda meluangkan waktu sejenak untuk berpikir, untuk berkreasi, dan untuk membuat sebuah tulisan yang unik dan menarik. Copy dan paste barangkali unik dan menarik akan tetapi itu bukan ide asli anda. Katakanlah ide itu berharga ratusan dollar, pastilah anda tidak berhak untuk mengambilnya bukan ? Siapa yang berhak mengambilnya ? Tentu saja orang yang kreatif yang membuat Ide tersebut.
3. Baru belajar membuat postingan memang tidak mengapa melakukan copy dan paste, namun saya tidak menyarankan untuk selamanya. Tidak baik untuk kesehatan kreativitas anda. Copy dan paste sedikit demi sedikit anda modifikasi, setelah belajar sekian lama pastilah akan menjadi mahir. Karena kita memang diberi akal untuk belajar.
SOLUSI
Tidak baik copy dan paste mentah-mentah, modifikasilah, bahkan kalau mungkin pelajari ide yang di dalamnya kemudian anda tuliskan dan buat tulisan yang lebih menarik, lebih detil dan lebih enak untuk dibaca daripada si penulis pertama. Copy dan paste memang mudah, tetapi apakah anda memikirkan orang yang pertama menulisnya ? Mereka menulis dengan menggunakan ide-ide, kreativitas, waktu dan tenaga. Apakah tega anda akan menjiplaknya 100%? Sebaiknya jangan anda bisa mengikuti ATM dari Motivator Indonesia Bpk. Thung D.W bahwa anda bisa copy paste di ATM nya Pak Thung.
A = amati
T = tiru
M = modifikasi
Sedikit informasi ini semoga bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

FREE PAID TO CLICK ONLINE

PAID TO CLICK WEBSITE According to Wikipedia ( link ) Paid to click is an online business model that draws online traffic from peopl...